Kulttuuri

Yli 600 artistia haki Tampereen Lost In Music -festivaalille

Lost In Music -showcase-festivaali keräsi yli 600 hakemusta vuoden 2026 tapahtumaan. Festivaali järjestetään lokakuun alussa Tampereella useissa eri keikkapaikoissa.

Uutismaa··Tampere
Yli 600 artistia haki Tampereen Lost In Music -festivaalille
Kuva: ePressi – Kaikki tiedotteet

Tampereella järjestettävä Lost In Music -festivaali on julkistanut vuoden 2026 ohjelmistoaan. Tapahtumaan pyrki avoimen haun kautta yli 600 artistia ja yhtyettä, mikä korostaa showcase-tapahtuman merkitystä nouseville kyvyille.

Taiteellinen johtaja Lotta Savolainen kertoo tiedotteessa, että hakemusten suuri määrä on herättänyt keskustelua alan tilasta ja uusien tekijöiden näkyvyydestä. Savolaisen mukaan Suomessa on tällä hetkellä huomattava määrä artisteja, jotka odottavat mahdollisuutta tulla löydetyiksi.

Loka-kuun alussa järjestettävä festivaali levittäytyy useisiin Tampereen keikkapaikkoihin, kuten Tavara-asemalle, Telakalle ja G Livelabiin. Esiintyjälistalla on kymmeniä nimiä eri genreistä, muun muassa Isaac Sene, Jami Faltin, Tuure Boelius ja F.

Lost In Music järjestetään samanaikaisesti musiikkialan ammattilaistapahtuma Music x Median kanssa. Tapahtuma toimii alan kohtaamispaikkana, jossa painottuvat verkostoituminen ja uuden musiikin esittely ammattilaisille ja yleisölle. Yksittäiset keikkaliput tulevat myyntiin kesäkuun lopussa.