Vimpelin Veto voitti Joensuun Mailan kotiutuslyöntikilpailussa
Vimpelin Veto voitti Joensuun Mailan miesten Superpesiksen kärkiottelussa kotiutuslyöntikilpailun jälkeen. Tiukka kamppailu päättyi Vimpelin Saarikentällä lukemiin 2–1.

Vimpelin Veto kukisti Joensuun Mailan miesten Superpesiksen kärkiottelussa Saarikentällä tiistaina. Ottelu ratkesi kotijoukkueen eduksi kotiutuslyöntikilpailun jälkeen lukemin 2–1 (3–5, 4–3, 3–2k). Lähes 2 000 katsojan edessä pelattu kamppailu kääntyi Vedolle Henri Puputin ja Aleksi Lassilan johdolla.
Joensuun Maila aloitti ottelun vahvasti, kun Juho Toivola löi kunnarin ja kolme tavallista juoksua heti avausvuorossa. Vieraat siirtyivät Joosua Rätön lyönnillä jo 0–5-johtoon, ennen kuin Veto aloitti takaa-ajon. Henri Puputin tehoista huolimatta avausjakso päättyi joensuulaisten voittoon.
Toisella jaksolla Vimpeli onnistui kääntämään pelin hallinnan itselleen. Jakso oli molemmin puolin tasainen, ja JoMa johti peliä vielä kolmannessa vuorossa. Veto nousi kuitenkin 4–3-jaksovoittoon Puputin ja Ville Soinin onnistuneilla kotiutuksilla, mikä vei ratkaisun kotiutuslyöntikilpailuun.
Ratkaisevassa kotiutuskisassa Vedon Aleksi Lassila iski tärkeän läpilyönnin, joka siirsi kotijoukkueen tavoittamattomaan johtoon. Vaikka Joensuun Toivola kavensi tilannetta vielä loppuhetkillä, Vimpelin ulkokenttä kesti vieraiden painostuksen.
Vimpelin pelinjohtaja Jussi Parvi korosti ottelun jälkeen joukkueen henkistä lujuutta tulla takaa ohi. Joensuun pelinjohtaja Markus Wirzenius totesi kärkikamppailun olleen pienestä kiinni ja molempien joukkueiden pelanneen tasokasta pesäpalloa. Vimpelin Veto jatkaa kauttaan perjantaina vierasottelulla Sotkamon Jymyä vastaan.