Urheilu

Vimpelin Veto kaatoi Sotkamon Jymyn ja jatkaa voittoputkessa

Vimpelin Veto haki täydet kolme pistettä Sotkamon Jymyltä lauantaina pelatussa Superpesiksen huippuottelussa. Voitto varmistui lukemin 0–2, ja se vankisti Vimpelin asemaa sarjataulukon kärjessä kymmenen ottelun voittoputken myötä.

Uutismaa·
Vimpelin Veto kaatoi Sotkamon Jymyn ja jatkaa voittoputkessa
Kuva: Pasi Suokko

Vimpelin Veto jatkoi voittokulkuaan miesten Superpesiksessä kaatamalla Sotkamon Jymyn vieraskentällä lauantaina. Ottelu päättyi vimpeliläisten 0–2 (1–3, 0–3) voittoon. Kyseessä oli Vedon kymmenes peräkkäinen voitto, ja joukkue säilytti paikkansa sarjan kärjessä.

Ottelun ratkaisuhetket nähtiin avausjaksolla, kun Henri Puputin lyönnit veivät vierasjoukkueen johtoon. Juho Heikkala kasvatti johtoa kolmeen juoksuun ennen Sotkamon Roope Korhosen kavennusta. Toisella jaksolla Vedon lukkari Ville Soini vaikeutti kotijoukkueen sisäpeliä, ja jaksovoitto ratkesi lopulta vierasjoukkueen eduksi viimeisen vuoroparin harhaheitolla.

Vimpelin Vedon pelinjohtaja Jussi Parvi oli tyytyväinen joukkueensa suoritukseen ja kertoi tiedotteessa latautumisen onnistuneen. Parven mukaan peli on hyvässä mallissa, vaikka kausi on vasta puolivälissä. Tilastollisesti Veto hallitsi ottelua viemällä kolmostilanteet lukemin 6–10.

Sotkamon Jymyn pelinjohtaja Iiro Haimi myönsi joukkueensa sisäpelin olleen vaikeaa. Haimin mukaan joukkueen peli kärsi omista virheistä, vaikka ulkopeli antoikin mahdollisuuden voittokamppailuun. Sotkamon Hiukan stadionilla pelattua ottelua seurasi 2784 katsojaa.

Ottelun palkittuina urheilijoina kunnostautuivat Vimpeliltä Ville Soini ja Mikko Kanala. Sotkamon joukkueesta palkittiin Hannes Pekkinen ja Elmeri Purmonen. Vimpelin Veto jatkaa kauttaan sunnuntaina kotiottelulla Kiteen Palloa vastaan.