Suomelle kaksi maailmanmestaruutta down-urheilun MM-kisoista
Suomen joukkue saavutti useita mitaleita down-urheilun maailmanmestaruuskilpailuissa Sofiassa. Veeti Mustalahti voitti kisoissa kaksi kultamitalia, ja mitaleille ylsivät myös useat muut suomalaisurheilijat eri lajeissa.

Suomalaisurheilijat saavuttivat useita mitalisijoja Bulgariassa järjestetyissä down-urheilun maailmanmestaruuskilpailuissa. Menestynein suomalainen oli Veeti Mustalahti, joka voitti maailmanmestaruuden sekä keihäänheitossa että kuulantyönnössä. Mustalahti kertoo tiedotteessa ratkaisseensa kuulantyönnön mestaruuden kilpailun neljännellä työnnöllään. In
Suomi sai mitalimenestystä myös muissa yleisurheilulajeissa. Eliel Nikkola sijoittui T21-luokan pituushypyssä pronssille tuloksella 3,77 metriä. Nikkola oli mukana myös kuulantyönnössä, jossa hän sijoittui yhdeksänneksi. Matti Ogbebor ja Oliver Patama sijoittuivat pituushypyssä, kuulantyönnössä ja kiekonheitossa kymmenen parhaan joukkoon tai sen tuntumaan.
Yleisurheilun lisäksi suomalaiset menestyivät palloilulajeissa. Tommi Tyynilä saavutti tenniksessä MM-pronssia turnauksessa, jonka kaksoisvoitto meni Argentiinaan. Pöytätenniksessä Bea Westerstråhle sijoittui nelinpelissä pronssille. Joukkueenjohdon mukaan Suomella oli edustusta yhteensä kolmessa eri urheilulajissa.
Suomen joukkueenjohtaja Jukka Lahti toteaa tiedotteessa, että kisoihin oli tarkoitus osallistua myös telinevoimistelussa, mutta Sara Rummukainen joutui jättämään kilpailut väliin loukkaantumisen vuoksi. Lahden mukaan Sofian kilpailut toimivat valmistautumisena ensi kesän Euroopan kisoihin sekä vuoden 2027 Meksikon Trisome Games -tapahtumaan.