SDP tyrmää ehdotukset työterveyshuollon ja sunnuntailisien poistamisesta
SDP:n varapuheenjohtaja Pinja Perholehto arvostelee Suomen Yrittäjien ehdotuksia sunnuntaityön lisäpalkan ja lakisääteisen työterveyshuollon poistamisesta. Perholehdon mukaan työväenpuolue ei hyväksy työntekijöiden etuuksien heikentämistä.

Perholehden mukaan työnantajajärjestön esitykset jatkavat linjaa, jossa työntekijöiden oikeuksia ja turvaa pyritään heikentämään. Hän pitää ehdotuksia perusteettomina ja työntekijöiden kannalta kohtuuttomina.
Suomen Yrittäjät perusteli esityksiään tarpeella lisätä joustavuutta ja parantaa pk-yritysten kilpailukykyä. Järjestö näkee nykyiset säädökset jäykkinä esteinä, jotka vaikeuttavat erityisesti pienten yritysten toimintaa ja työllistämistä.
SDP:n varapuheenjohtaja kuitenkin muistuttaa, että lakisääteinen työterveyshuollo on keskeinen osa suomalaista työelämää ja sen tarkoituksena on ennaltaehkäistä työperäisiä sairauksia. Hänen mukaansa sen poistaminen siirtäisi kustannuksia ja painetta muualle julkiseen terveydenhuoltoon.
Myös sunnuntaikorvausten poistaminen kohtaisi Perholehden mukaan voimakasta vastustusta. Hän korostaa, että monilla aloilla viikonlopputyöstä saatavat lisät ovat merkittävä osa työntekijöiden kokonaisansioita, tiedotteessa kerrotaan.