Rikokset ja järjestyshäiriöt työllistivät Lapin poliisia viikonloppuna
Lapin poliisilaitoksen mukaan viikonloppu on ollut kiireinen eri puolilla Lappia tapahtuneiden omaisuusrikosten, rattijuopumusten ja vahingontekojen vuoksi. Viranomaiset tavoittivat useita rikoksista epäiltyjä, ja osa anastetusta omaisuudesta saatiin palautettua omistajilleen.

Lapin poliisia ovat työllistäneet viikonlopun aikana useat liikennerikkomukset, omaisuusrikokset sekä häiriökäyttäytyminen eri puolilla maakuntaa. Poliisi luonnehtii viikonloppua työntäyteiseksi rauhallisen alun jälkeen.
Liikenteessä poliisi kohtasi useita päihtyneitä kuljettajia. Torniossa poliisi tavoitti lauantaina kuljettajan, jota epäillään törkeästä rattijuopumuksesta. Kemijärvellä puolestaan otettiin kiinni ajokaistalla väärään suuntaan ajanut kuljettaja, jonka epäillään syyllistyneen rattijuopumuksen ja kortitta ajon lisäksi virkamiehen väkivaltaiseen vastustamiseen.
Omaisuusrikoksia selvitettiin erityisesti Meri-Lapin alueella. Torniossa poliisi sai takaisin varastetun moottoripyörän ja peräkärryn sekä tavoitti autosta lisävaloja anastaneet epäillyt. Kemissä poliisi otti kiinni kaksi henkilöä, joiden epäillään rikkoneen ajoneuvoja lauantai-iltana.
Vahingontekoja ilmeni myös muilla paikkakunnilla. Keminmaassa ja Rovaniemellä ilmoitettiin ajoneuvoihin kohdistuneesta ilkivallasta. Pellossa poliisille tehtiin ilmoitus, jonka mukaan asuntojen oviin oli porattu ruuveja.
Väkivaltarikollisuuden osalta viranomaiset tutkivat pahoinpitelyä, joka tapahtui sunnuntain vastaisena aamuyönä torniolaisen ravintolan edustalla. Epäilty otettiin kiinni poliisivankilaan kuulusteluja varten.