Yritykset
OnniBus luovuttaa käytöstä poistuvan kaksikerrosbussin uudelle omistajalle
OnniBus julkistaa käytöstä poistuvan kaksikerrosbussin uuden omistajan Helsingin Narinkkatorilla 25. kesäkuuta. Yhtiön järjestämään jakokampanjaan saatiin kevään aikana yli 1 100 hakemusta eri puolilta Suomea.

Linja-autoyhtiö OnniBus kertoo saaneensa yli 1 100 hakemusta kampanjassaan, jossa yhtiö luovuttaa käytöstä poistuvan kaksikerrosbussin uudelle omistajalle. Hakijoiden joukossa on ollut yrityksiä, yhdistyksiä ja yksityishenkilöitä eri puolilta Suomea.
Yhtiö on valinnut hakemusten perusteella kuusi finalistia, joiden joukosta voittaja valitaan yleisöäänestyksen perusteella. Finalistien joukossa on muun muassa nuorten innovaatioyhdistys, laskettelukeskus, urheiluseura sekä majoitus- ja pelialan toimijoita.
Finalisteja ovat STUHI – Nuorten startup- ja innovaatioyhdistys, Sallan laskettelukeskus, Jyväskylän Freestyleseura, Sanginkontu ry, OnniSuite-luksusmajoitus sekä School of Gaming. Kilpailun tarkoituksena on löytää linja-autolle uusi käyttötarkoitus sen poistuttua liikenteestä.
Voittaja ja bussin uusi käyttötarkoitus julkistetaan Helsingin Narinkkatorilla järjestettävässä tilaisuudessa kesäkuun 25. päivänä. Paikalla ovat yhtiön johdon lisäksi kaikkien kuuden finalistihankkeen edustajat. Taloudellisia yksityiskohtia bussin luovutuksesta ei ole kerrottu julkisuuteen.