Muut

Kuopiossa järjestetään valtakunnallinen yhdyspintaseminaari joulukuussa 2026

Pohjois-Savon hyvinvointialue järjestää valtakunnallisen yhdyspintaseminaarin Kuopiossa 1. joulukuuta 2026. Tapahtumassa keskitytään erityisesti digitalisaation merkitykseen ja alueelliseen yhteistyöhön.

Uutismaa··Kuopio
Kuopiossa järjestetään valtakunnallinen yhdyspintaseminaari joulukuussa 2026
Kuva: ePressi – Kaikki tiedotteet

Pohjois-Savon hyvinvointialueen järjestämä ”Yhteinen suunta” -seminaari järjestetään Kuopion kaupunginteatterilla. Tapahtuma on järjestyksessään kolmas valtakunnallinen yhdyspintaseminaari, ja se kokoaa yhteen kuntien, hyvinvointialueiden sekä järjestöjen asiantuntijoita ja johtoa.

Tapahtuman keskeisenä teemana on tulevaisuus ja digitalisaation vaikutus asukkaiden palveluihin. Tiedotteen mukaan seminaarissa käsitellään digitalisaation ohella megatrendejä, jotka muuttavat yhteiskuntaa ja kotiin tuotavia palveluita.

Puhujavieraisiin lukeutuvat muun muassa kunta- ja alueministeri Anna-Kaisa Ikonen, futuristi Elina Hiltunen sekä Kuntaliiton toimitusjohtaja Minna Karhunen. Ministeri Ikosen on määrä käsitellä puheenvuorossaan alueellisen yhteistyön tulevaisuuden näkymiä.

Maksuttoman seminaarin järjestelyistä vastaa Pohjois-Savon hyvinvointialue. Yhteistyökumppaneina toimivat hyvinvointialueyhtiö Hyvil, Kuntaliitto, sosiaali- ja terveysministeriö, Kuopion kaupunki sekä Pohjois-Savon liitto. Tapahtuman yksityiskohtainen ohjelma on tarkoitus julkaista syksyllä 2026.