Jarkko Levasma jatkaa valtiovarainministeriön ICT-johtajana
Valtioneuvosto on nimittänyt diplomi-insinööri Jarkko Levasman jatkamaan valtiovarainministeriön ICT-johtajana. Nimitys kattaa määräaikaisen viisivuotiskauden, joka ulottuu heinäkuun loppuun 2031 saakka.

Valtioneuvosto on nimittänyt Jarkko Levasman valtiovarainministeriön julkisen hallinnon tieto- ja viestintätekniseksi johtajaksi viisivuotiskaudelle. Levasma aloittaa uudella kaudellaan 1. elokuuta 2026. Hän on toiminut samassa virassa jo vuodesta 2021 lähtien.
Levasma johtaa valtiovarainministeriön julkisen hallinnon tieto- ja viestintäteknistä osastoa (JulkICT). Osaston vastuulle kuuluu julkisen hallinnon tiedonhallinnan kehittäminen ja ohjaus sekä valtion yhteisten tietojärjestelmien ja palveluiden koordinointi. Ennen siirtymistään valtiovarainministeriöön Levasma on työskennellyt useissa johtotehtävissä Verohallinnossa.
Tiedotteen mukaan ICT-johtajan keskeisiin tehtäviin tulevalla kaudella kuuluu julkisen hallinnon palveluiden uudistaminen tekoälyä hyödyntäen. Osasto vastaa myös turvallisuusverkkotoiminnan valvonnasta ja sähköisen asioinnin tukipalveluiden ohjauksesta.
Osasto koordinoi useiden virastojen toimintaa, ja sen ohjaukseen kuuluvat muun muassa Digi- ja väestötietovirasto, Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtori sekä Tilastokeskus. Levasman nimityksestä päätettiin valtioneuvoston istunnossa kesäkuussa.