Urheilu

HJK voitti IFK Mariehamnin maalein 4–0 Maarianhaminassa

HJK jatkoi tappiotonta putkeaan Veikkausliigassa voittamalla IFK Mariehamnin vieraskentällä maalein 4–0. Päävalmentaja Joonas Rantanen oli tyytyväinen joukkueensa tuloskuntoon ja tehokkuuteen ottelun jälkeisessä arviossaan.

Uutismaa·
HJK voitti IFK Mariehamnin maalein 4–0 Maarianhaminassa
Kuva: Elis Åberg

HJK voitti tiistaina pelatussa Veikkausliigan ottelussa IFK Mariehamnin lukemin 4–0. Ottelun avausmaalin teki Teemu Pukki, ja Mads Borchers lisäsi johtoa toisella jaksolla. Vaihdosta kentälle tullut Lassi Lappalainen viimeisteli ottelun loppunumerot kahdella maalillaan.

Päävalmentaja Joonas Rantanen kuvaili peliesitystä tiedotteessa kokonaisuutena ehjäksi, vaikka avausjaksolla oli viitteitä vaikeammista hetkistä. Rantasen mukaan joukkue pyrki etenemään hyökkäyksissä nopeasti ja suoraviivaisesti, mikä loi tarvittavat maalintekopaikat.

Helsinkiläisjoukkue on tällä hetkellä kuuden ottelun tappiottomassa putkessa, kun kaikki kilpailut lasketaan mukaan. Kesäkuun kolmessa sarjaottelussa joukkue on onnistunut maalinteossa yhteensä 12 kertaa. Voitoista viisi on tullut peräkkäin.

Seuraavaksi HJK kohtaa ensi lauantaina KuPS:n Veikkausliigassa. Tämän jälkeen joukkue valmistautuu Suomen Cupin välierään, jossa vastaan asettuu Ilves. Rantanen toteaa tiedotteessa, että joukkue ottaa kesäkuun onnistumisista itseluottamusta tuleviin ratkaisuotteluihin.