Hipoen 1 500 kilometrin hyväntekeväisyysjuoksu päättyy Hankoon heinäkuussa
Rita Tuononen ja Moona Havula saapuvat heinäkuun alussa Hankoon suoritettuaan 1 500 kilometrin pituisen hyväntekeväisyysjuoksun Nuorgamista. Kuusi viikkoa kestäneellä tempauksella on kerätty varoja nuorten mielenterveystyöhön.

Rita Tuononen ja Moona Havula päättävät kuusi viikkoa kestävän juoksu-urakkansa keskiviikkona 1. heinäkuuta. Kaksikko on juossut Nuorgamista Hankoon ulottuvan reitin, jonka kokonaispituus on noin 1 500 kilometriä. Matkan tarkoituksena on kerätä varoja nuorten ennaltaehkäisevään mielenterveystyöhön.
Juoksijat ovat edenneet keskimäärin 42,2 kilometriä päivässä eli täyden maratonin verran kerrallaan. Matkanteko on tapahtunut kuutena päivänä viikossa. Tiedotteen mukaan projekti huipentuu Hangossa järjestettävään yhteisjuoksuun ja juhlatilaisuuteen, jolla haetaan näkyvyyttä hyväntekeväisyyskeräykselle.
Lopputapahtuman järjestelyistä vastaa Visit Hanko yhteistyössä paikallisten yritysten ja Hurja Hanko ry:n kanssa. Järjestäjät kertovat, että yleisöllä on mahdollisuus osallistua viimeiselle osuudelle esimerkiksi juosten tai pyöräillen. Yhteisjuoksu alkaa kello 17 aikoihin Hangon uimakopin läheisyydestä.
Maaliintuloa juhlitaan Ravintola Dyynissä kello 18 alkaen, ja juoksijoiden arvioidaan saapuvan paikalle noin kello 19. Tapahtuma jatkuu illalla Silversandissa. Kerätyt varat on suunnattu Yeesi ry:n kautta tehtävään mielenterveystyöhön. Kaksikon edistymistä ja keräyksen tilannetta on voinut seurata sosiaalisen median kanavilla koko matkan ajan.