Frisbeegolfin SM-kilpailut järjestetään ensimmäistä kertaa Lapissa
Rovaniemellä järjestetään heinäkuun alussa frisbeegolfin mastereiden SM-kilpailut, jotka ovat lajin historian pohjoisimmat arvokisat Suomessa. Tapahtumaan osallistuu ennätykselliset yli 220 pelaajaa, jotka kilpailevat 11 eri sarjassa Napapiirin ja Toramon radoilla.

Rovaniemellä kilpaillaan 2.–5. heinäkuuta frisbeegolfin mastereiden Suomen mestaruuksista. Kyseessä on lajin historian pohjoisin SM-kilpailu ja samalla ensimmäinen kerta, kun SM-tason mitalit jaetaan Lapissa. Tiedotteen mukaan kilpailu on pelaajamäärältään historian suurin SM-tapahtuma, johon osallistuu yli 220 pelaajaa.
Kilpailutapahtuma on jaettu kahdelle eri kentälle: Napapiirin frisbeegolfpuistoon ja Toramon frisbeegolfradalle. Kilpailuformaattia on uudistettu aiemmista vuosista siten, että kaikki 11 kilpailuluokkaa pelaavat molemmilla radoilla. Aiemmin kukin luokka on pelannut koko turnauksen yhdellä suorituspaikalla.
Kilpailun järjestelyistä vastaavat Discooter Finland Osk sekä paikalliset seurat Rovaniemen Rolffarit ja LL ry. Järjestäjien mukaan ratojen erilaisuus tarjoaa monipuolisen haasteen, sillä Napapiirin puistorata ja Toramon metsärata eroavat toisistaan maaston ja teknisyyden osalta.
Mestaruuttaan saapuu puolustamaan seitsemän viime vuoden voittajaa. Osallistujalistalla ovat muun muassa MP40-luokan hallitseva mestari Jani Parkkonen ja FP40-luokan Jenni Engström. Yhteensä sarjoja on 11, ja suurin osallistujamäärä on MP40-luokassa, jossa on mukana 91 pelaajaa.
SM-kilpailu on master-ikäisille eli yli 40-vuotiaille pelaajille kauden päätehtapahtuma. Turnauksessa jaetaan SM-mitalien lisäksi pisteitä kansalliseen SFL Masters Touriin. Tapahtumaan on yleisöllä vapaa pääsy, ja tuloksia voi seurata sähköisten tulospalveluiden kautta.