Kulttuuri

Anna Meronen on valittu Postimuseon uudeksi johtajaksi

Postimuseosäätiön hallitus on valinnut filosofian maisteri Anna Merosen Postimuseon uudeksi johtajaksi ja säätiön toimitusjohtajaksi. Meronen aloittaa uudessa tehtävässään elokuun alussa.

Uutismaa··Pääkaupunkiseutu
Anna Meronen on valittu Postimuseon uudeksi johtajaksi
Kuva: ePressi – Kaikki tiedotteet

Anna Meronen siirtyy Postimuseoon Rauman merimuseon johtajan paikalta. Aikaisemmin hän on työskennellyt tutkijana Forum Marinumissa Turussa. Koulutukseltaan Meronen on filosofian maisteri.

Postimuseosäätiön hallituksen puheenjohtaja Anna Storm kertoo tiedotteessa, että Merosella on vahva näkemys museoiden yhteiskunnallisesta roolista. Hänen tehtävänään on muun muassa museon uuden strategian viimeistely ja toimeenpano. Postimuseo valmistautuu parhaillaan 100-vuotisjuhlavuoteensa.

Meronen itse korostaa tiedotteessa museon roolia suomalaisen viestinnän ja digitaalisen elämän kulttuuriperinnön rakentajana. Hän toteaa museon kertovan tarinaa suomalaisen arjen ja yhteiskunnan kehityksestä.

Postimuseon edellinen johtaja Sami Louekari siirtyi Vantaan museopalveluiden johtoon kesäkuun alussa. Säätiön väliaikaisena toimitusjohtajana toimii Tiia Tiainen siihen saakka, kunnes Meronen aloittaa tehtävässään elokuussa.