Aito Iskelmä Festivaali keräsi 15 000 kävijää Poriin
Porin Kirjurinluoto Areenalla järjestetty Aito Iskelmä Festivaali veti kahden päivän aikana 15 000 hengen yleisön. Järjestäjät vahvistivat samalla tapahtuman jatkumisen ensi vuonna.

Porin Kirjurinluoto Areenalla järjestetty Aito Iskelmä Festivaali keräsi tiedotteen mukaan viikonlopun aikana yhteensä 15 000 kävijää. Perjantaina ja lauantaina järjestetty tapahtuma keskittyi kotimaiseen iskelmä- ja popmusiikkiin.
Tapahtuman ohjelmisto koostui päälavan artisteista sekä erillisestä tanssiteltasta. Perjantain esiintyjiin kuuluivat muun muassa Eppu Normaali, BESS ja Suvi Teräsniska. Lauantaina lavalle nousivat muiden muassa Kaija Koo, Juha Tapio ja Erika Vikman.
Järjestäjien mukaan festivaali sujui suunnitellusti vaihtelevasta säästä huolimatta. Perjantaina tunnelmaa sävytti vesisade, kun taas lauantaina tapahtumaa vietettiin aurinkoisemmissa merkeissä. Ohjelmaan kuului myös yleisötapaamisia artistien kanssa festivaalialueen kyläbaarissa.
Tuotantopäällikkö Jenna Fyhr kertoo tiedotteessa, että tapahtuma vahvisti paikkansa alueen iskelmätapahtumien joukossa. Festivaali järjestettiin nyt kesäkuun loppupuolella, mutta ensi vuonna ajankohta siirtyy heinäkuun alkuun.
Aito Iskelmä Festivaali on vahvistanut palaavansa Poriin jälleen ensi kesänä. Tapahtuma on suunniteltu järjestettäväksi 2.–3. heinäkuuta 2027. Järjestäjät kertovat julkaisevansa ensi vuoden ensimmäiset artistikiinnitykset ja avaavansa lipunmyynnin kuluvan vuoden syksyn ja alkutalven aikana.